همه چیز در مورد استارتاپ ها

ساخت وبلاگ

طبق بررسی پیدایش مثل تمام تجارت هایی که با آن آشنایی دارید، عرضه سهام به بازار بورس نیز قانون و قواعد خودش را دارد، بورس می تواند همان بزنگاهی باشد که موجب ارتقا چشمگیر و درمقابل آن موجب سقوط یک کسب و کار باشد اگر قبل از اینکه با قاعده و قانون بورس آشنا شویم بخواهیم سهام استارتاپ را وارد بورس کنیم.
فارغ از اینکه نیاز است خبرگان این عرصه برای عرضه سهام در بورس درکنار شما باشند نیاز است کارشناسانی داشته باشید که اخبار مرتبط را دنبال و سبد گردانی مناسب برای سهم را پیش ببرند تا از سفته بازی در سهم تا جای ممکن جلوگیری شود.

استارتاپ

موافقین و مخالفین ورود استارتاپ به بازار بورس چه می گویند؛

به اعتقاد مخالفین، استارتاپ ها براساس احتمالات و سنجه هایی که فقط پیش بینی شده اند اداره می شوند، در صورتی که سنجه های ورود به بورس اطلاعات و گزارشات مالی و اخر سال  است، این عمل با استارتاپ ها مغایرت دارد. در دنیا نیز استارتاپ های بزرگ نمی توانند به راحتی وارد بورس شوند مگر وقتی که به جایگاه و گزارشات عدد و ارقام قابل قبول و عینی برسند. پس ورود استارتاپ ها به بورس کاری پر ریسک و پر خطر است.

اما به اعتقاد موافقین با ورود استارتاپ ها به بازار بورس، سرمایه گذار ها با این چشم انداز که می توانند سرمایه خود را به نقدینگی تبدیل کنند و دوباره وارد سرمایه گذاری استارتاپی کنند، بیشتر جذب سرمایه گذاری در استارتاپ ها و رشد آن ها می شوند.

 

تپسی، اولین استارتاپ بورسی

با وجود تمام حرف و حدیث ها برای ورود استارتاپ ها به بازار بورس، سرانجام برخلاف چیزی که انتظار می رفت تپسی زودتر توانست از دیجی کالا وارد بازار بورس شود. البته در این مسیر مشکلات زیادی وجود داشت اما در نهایت یک استارتاپ در حوزه حمل و نقل توانست موانع ورود به عرصه بورس را کنار بزند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%9f/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 122 تاريخ : جمعه 30 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:59

عرضه سهام استارتاپ در بورس مانند اکثر موارد مرتبط با مدیریت صرفا فرصت یا صرفا تهدید نیست؛ اما مسیر پیموده شده توسط استارتاپ های بزرگ دنیا همچنین امتیازاتی که عرضه سهام در بازار بورس با خود به دنبال می آورد این آگاهی را به صاحب استارتاپ یا کسب و کار می دهند که عرضه سهام در بازار بورس اگر با منطق و اصول باشد احتمالا فرصت های زیادی را برای پروژه یا محصول یا… به دنبال خواهد آورد.

 

موانع عرضه سهام استارتاپ در بورس

بازار بورس تهران (ایران) هنوز دیدگاه سنتی دارد، یعنی ارزشگذاری شرکت ها بر اساس میزان سودی هست که شرکت ها در پایان سال مالی محقق می کنند و این در صورتی است که استارتاپ ها عموما در چند سال یا حتی ۱۰ سال اول فعالیت اصلا به دنبال سود آوری نیستند و بیشتر به دنبال بزرگ شدن و رشد کردن هستند.
در کنار مورد بالا مواردی چون نحوه عرضه یا حتی قیمت گذاری، عدم شفافیت حساب ها، قوانین مرتبط با استارتاپ ها و حتی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات، نحوه تعامل کارآفرین اصلی و بنیانگذار با پروژه و … را باید جزو موانع اصلی عرضه ارستارتاپ در بورس عنوان کرد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%9f/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 111 تاريخ : جمعه 30 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:57

استارتاپ به کسب و کار هایی گفته می شود که مقیاس پذیر و تکرار پذیر باشند و بر پایه فناوری راه اندازی شده باشند. بسیاری از کسب و کار های کوچک اشتباها استارتاپ طلقی می شوند. کسب و کارهایی مانند سوپر مارکت ها، مراکز فروش بلیط حضوری، مراکز آموزش زبان، رستوران های فروش حضوری و… که قابلیت مقیاس پذیری ندارند. مثلا رستورانی با ۱۰۰ نفر ظرفیت، اگر قصد سرویس دهی به ۲۰۰ نفر را برای افزایش درآمد داشته باشد، باید تجهیزاتی مانند میز و صندلی ، کارکنان، مکان رستوران و… را افزایش دهد که به هزینه های آن افزوده می شود. اما اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و… اگر برای افزایش ارزش و درآمد خود قصد ارتقا داشته باشند، نیازی به افزایش کارکنان و بزرگ کردن مکان و… ندارند و به راحتی با همان امکانات قبلی می توانند رشد خود را داشته باشند. این کسب و کار مقیاس پذیر هستند و سقفی برای پیشرفت و هزینه های خود ندارند.

استارتاپ

برای دنبال کردن اخبار استارتاپ از کجا باید شروع کنیم؟

کسانی که تعریف استارتاپ نوپا را در یک منطقه ای آغاز می کنند، در واقع یک فرهنگ یا ذهینیت جدید از ایده ها را برای حل نقاط بحرانی موجود به وجود می آورند.
اگر چه قوانین سخت و سریع در تعریف استارتاپ وجود ندارد، زیرا درآمد، سود و تعداد اشتغال ایجاد شده به شدت بین شرکت ها و صنایع تغییر می کنند، اما همیشه سعی شده است که فضا هایی را برای کارآفرینان و کارمندان در جهت تعریف استارتاپ ها مشخص شود تا در ادامه مسیر با مشکلات کمتری رو به رو بشوند.
هدف بنیان گذاران از تعریف استارتاپشان، باید چیزی باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند. اگر آنان این را در نظر گرفته و در تمامی مراحل این کار را انجام بدهند، آن وقت به راحتی می توانند افراد بیشتری را جذب استارتاپشان کند.
همه استارتاپ های موفق در ابتدا با یک محصول یا خدمت آغاز شده اند که کاربران آن را دوست داشته اند و به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند، با مطالعه اخبار استارتاپ نیز میتوانیم با تعداد بیشتری از گذشته و حال استارتاپ ها آشنا شویم.
بنابراین برای راه اندازی یک استارتاپ در مرحله اول باید نیاز و آسودگی مصرف کنندگان در نظر گرفته شود و تمام برنامه ریزی ها بر این قاعده استوار گردد. اما اگر برخلاف آنچه در پیدایش گفته شد سلیقه مصرف کنندگان نادیده گرفته شود و می توان گفت آن استارتاپ به زودی با شکست مواجه می شود .

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 140 تاريخ : جمعه 30 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:54

استارتاپ ویکند در واقع یک کارگاه تجربی و آموزشی است که در آن افراد زیادی با ایده های مختلف و با زمینه فعالیت های طراحی گرافیک، آشنایان با علم بازاریابی، مهندسین فنی و آشنا با علوم فناوری و برنامه نویسی، مدیران تجاری و یا کارآفرینان شرکت می کنند. گروه های دیگری نیز آنجا وجود دارند که با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی دولتی به جهت سازماندهی و مدیریت استارتاپ ویکند می پردازند. همچنین افراد یا تیم هایی که در استارتاپ ویکند ثبت نام کرده اند و به مسابقه می پردازند، تحت هیچ شرایطی نباید جزو افراد سازمانی و یا داوران باشند.

 

ایده ها در استارتاپ ویکند از کجا می آیند؟

استارتاپ ویکند ها همان طور از نامشان پیداست در پایان هفته که روزهای تعطیل می باشند ( در ایران روزهای چهارشنبه تا جمعه و در کشورهای خارج از ایران در روزهای جمعه تا یکشنبه ) برگزار می شوند. طبق بررسی پیدایش ، داستان استارتاپ ویکند از این قرار است که به افراد مشتاق و حاضر حدود ۵۴ ساعت زمان می دهند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. در ابتدای روز اول به هر فردی که دارای ایده باشد سه دقیقه زمان می دهند تا طرح خود را توضیح بدهد. پس از ارائه تمام ایده ها، ۱۰ طرح یا مدل برتر توسط خود شرکت کنندگان و داوران انتخاب می شود. سپس افراد شرکت کننده دیگر شامل بازاریابان، برنامه نویسان و گرافیست ها به تشکیل تیم جهت اجریی نمودن ایده می پردازند و برای هر تیم یک مدیر با تجربه پیاده سازی استارتاپ، به جهت آموزش در نظر گرفته می شود.

در طول سه روز استارتاپ ویکند چه می گذرد؟

پس از انتخاب ایده های برتر و تشکیل تیم ها در روز اول استارتاپ ویکند، گروه ها که متشکل از ۳ تا ۸ نفر هستند، با استفاده از امکاناتی که مدیران سازمان یا برگزاری استارت آپ در اختیار آنان، قرار می دهند به شبیه سازی ایده مورد نظر می پردازند و برای اجرایی نمودن فعالیت هایشان حدود یک روز و نیم فرصت دارند.

در عصر روز سوم استارتاپ ویکند به هر گروه چند دقیقه فرصت داده می شود تا طرح را معرفی کرده و دموی آن را به نمایش بگذارد و در مقابل سوالات از خود دفاع نماید. پس از اینکه تمامی گروه ها ( معمولا ۱۰ گروه) از طرح هایشان دفاع کردند، هیئت داوران ( معمولا دو گروه ۳ تا ۵ نفره ) به انتخاب ۳ گروه برتر استارتاپ ویکند پرداخته و در پایان حمایت های مالی نیز برای اجرا شدن آنها در نظر گرفته می شود.

منبع:"

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88%db%8c%da%a9%d9%86%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : استارتاپ ویکند, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:11

برای این که همه اتفاق ها رخ بدهد و راه اندازی استارتاپ به صورت واقعی شروع شود، شما به پول احتیاج دارید. در برخی موارد ( مانند مایکروسافت) بودجه راه اندازی استارتاپ ها توسط خود آن استارتاپ تأمین می شود. اما نمونه موفق این سبک استارتاپ ها بسیار کم است و بدون در نظر گرفتن این گونه موارد که بسیار نادر هم می باشند، معقول تر است که برای راه اندازی استارتاپ از سرمایه گذاران کمک بگیرید.

برای این که خودتان بتوانید بودجه راه اندازی استارتاپ را تأمین کنید و از سرمایه گذاران کمک نگیرید، باید ایده های خلاقانه داشته باشید و به عنوان یک شرکت مشاوره ای شروع کنید و بعد آن را به یک شرکت ارائه کننده خدمت یا محصول تبدیل کنید تا بتوانید راه اندازی استارتاپ را آغاز کنید. اما این کار بسیار دشوار است. بنابراین بهترین روش همان است که گفتیم. یعنی انتخاب یک سرمایه گذار مناسب!

البته سرمایه گذاری برای راه اندازی استارتاپ اگر از ایده های خلاقانه استفاده نشده باشد نیز ریسک بسیار بالایی دارد، اما با عبور از مرحله شکست و رسیدن به موفقیت در راه اندازی استارتاپ، به درآمد و سود بسیار بالایی دست پیدا می کنید. به همین خاطر است که در ابتدای قرارداد هر دوطرف (بنیان گذاران- سرمایه گذاران – پیدایش) تمایل دارند که درصد سهم بیشتری را از آن خود کنند.

 

آیا صرفا داشتن یک ایده برای راه اندازی استارتاپ کافی است؟

استارتاپ ها علاوه بر داشتن ایده ای که خلاقانه و نوآورانه باشد، نیازمند برخی موارد مانند وجود فاندر هایی برای رسیدگی تمام وقت به امور استارتاپ و نیازمند شتابدهنده ها برای کمک گرفتن از تجربه های آن ها در جهت افزایش سرعت رشد استارتاپ ها برای رسیدن به موفقیت هستند. همچنین استارتاپ ها به تیم هایی نیاز دارند تا بخش مختلف کسب و کار مانند حوزه های مارکتینگ ، فنی و…  را اداره کنند و با همکاری هم به رشد ایده کمک کنند. در کنار این موارد استارتاپ ها به سرمایه برای ادامه مسیر خود نیاز دارند. این جذب سرمایه می تواند به صورت Bootstrap، جذب از شتابدهنده ها و سرمایه گذار ها باشد. به طور کلی یک ایده بدون داشتن برنامه و بوم کسب و کار نمی تواند موفق و اجرایی شود و صرفا داشتن یک ایده عامل موفقیت قطعی یک استارتاپ نیست.

 

منبع

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : ایده های استارتاپی, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:09

هدف اصلی هر استارتاپی رشد و پیشرفت در ایده خلاقانه خود است. استارتاپ ها در مسیر توسعه و شد خود باید عواملی را درنظر بگیرید تا به موفقیت مد نظر خود برسند، در ادامه به بررسی ویژگی هایی که استارتاپ ها در مسیر توسعه باید آن توجه کنند می پردازیم:

– اولین ویژگی ایده است. قبل از آغاز راه اندازی استارتاپ بررسی ایده بسیار مهم است. ایده مورد نظر باید جدید، نوآورانه، قابلیت پذیرش توسط جامعه، نداشتن مشکلات قانونی و… را داشته باشد. اولین قدم هر کاری، مهم ترین قدم است، پس این قدم باید فاقد هر گونه اشکالی باشد و تا حدی موفقیت استارتاپ را تضمین کند.

– ویژگی بعدی داشتن تیم قوی و متخصص است. تحقیقات نشان داده است اکثر استارتاپ های موفق به دلیل داشتن تیم منسجم و خوب توانستند با چالش های پیش رو خود مقابله کنند و مسیر توسعه را پیش بگیرند. برقراری ارتباط میان افراد تیم، داشتن مهارت و تخصص و… از مهم ترین عوامل است که در هنگام تشکیل تیم باید به آن ها توجه شود.

– جذب سرمایه اولیه، مهم ترین عامل موفقیت استارتاپ است. بسیاری از استارتاپ ها بوده اند که ایده ای نو و خلاقانه داشته اند و ایده آن ها تمام ویژگی های راه اندازی یک استارتاپ را دارا بوده است اما به مرحله اجرا که رسیده اند، متوجه نیاز به سرمایه شده اند و به دلیل عدم جذب سرمایه شکست خورده اند. در این مرحله استارتاپ ها می توانند از شتابدهنده ها برای جذب سرمایه کمک بگیرند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 4:04

استراتژی توسعه استارتاپ ایرانی ها به منظور ایجاد فرصت های مناسب برای ایجاد ارزش در دراز مدت است. در ذیل به برخی از این استراتژی ها اشاره شده است:

 

۱- به دنبال فرصتی مناسب باشید

ارتباط با افراد مناسب باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه شما می شود. زیرا که بسیار مهم است که مشتریان بالقوه استارت آپ شما را شناسایی کنند تا کسب و کار شما رونق یابد.

درواقع شما باید بر آن دسته از مشتریانی که به کسب و کار شما اهمیت می دهند تمرکز کنید. همچنین تمرکز و استفاده از شتابدهنده های مناسب نیز می تواند در توسعه کسب و کار و استارتاپ ایرانی شما کمک شایانی باشد.

 

۲- تمرکز بر نیاز مشتری در توسعه استارتاپ ایرانی

آنچه که شما در استارت آپ یا کسب و کار خود ارائه می دهید با آنچه که مشتری نیاز دارد نباید تفاوت زیادی داشته باشد. اگر به دقت به مشتریان خود توجه کنید، می توانید کسب و کار خود را با نیازهای آنان مطابقت دهید و منجر به افزایش رضایت آنان از استارت آپ خود شوید.

در اصل باید با توجه به مسائل و نیازهای مشتریان، محصول یا خدمات را در قالب استارتاپ ایرانی ارائه دهید، در غیر اینصورت مشتری به رقبای شما رجوع خواهد کرد.

 

۳- فعال بودن

فعال شدن در انجمن هایی با موضوع استارت آپ خود بخشی از نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند. زیرا که می توانید مشتریان بالقوه خود را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید و در نتیجه سفارشات پی در پی در شرکت خود داشته باشید.

 

۴- شعار اصلی توسعه استارتاپ ایرانی : رضایت مشتری

هیچ چیز در جهان بدتر از داشتن مشتریان ناراضی برای استارتاپ ایرانی یا کسب و کار شما نیست، زیرا که نه تنها رابطه شما را با مشتری خراب می کند، بلکه به کسب و کار شما نیز لطمه وارد می کند.

بنابراین به یاد داشته باشید که هنگام برخورد با مشتریان، همدلی را تمرین کنید و خود را در موقعیت مشتری قرار دهید تا مشکل و نیازهای آن را احساس کنید. با انجام این کار، به طور موثر استارت آپ شما رشد خواهد کرد.

 

۵- نفوذ در بازار

این استراتژی یک روشی کارآمد و نتیجه دار است و سبب افزایش فروش محصول استارتاپ و در نهایت گرفتن سهم بیشتری از بازار می شود. برای نفوذ در بازار باید استارتاپ تیم فروش و بازاریابی قوی را داشته باشد. این استراتژی می تواند با ارائه برخی پیشنهادات خلاقانه فروش محصول، توسعه محصول و… اعمال شود. بنابراین سرمایه گذاری روی بخش بازایابی و فروش اگر به درستی انجام شود می تواند برای استارتاپ بسیار کارآمد باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:26

روش های توسعه استارتاپ ایرانی

طبق تحلیل های پیدایش یک استارتاپ ایرانی گزینه های بسیاری برای بهره برداری از منابع جدید برای درآمد زایی دارد. به عنوان مثال، می تواند فروش های جدید خود را از طریق یک مدل تجاری نوآورانه تولید کند یا یک محصول یا خدمت جدید را به بازار ارائه کند.

 

توسعه استارتاپ ایرانی و کسب و کار چیست ؟

پایه توسعه استارتاپ ایرانی ها بر پایه ایجاد ارزش در دراز مدت یا ایجاد تصویری مثبت در ذهن مشتریان، ذینفعان، بازارها و غیره است. همچنین روند توسعه استارتاپ ایرانی ها بر پایه شناخت فرصت های جدید است.

 

 

 

مراحل توسعه استارتاپ ها

در این بخش به توصیف مراحل توسعه که یک استارتاپ باید از ابتدا تا ثبت شرکت طی کند می پردازیم.

۱. ایده پردازی

۲. بررسی تصویر کلی استارتاپ و چشم انداز آن

۳. اجرای طرح و تولید محصول اولیه استارتاپ

۴. اعتبار سنجی و انجام آزمایشات برای بررسی صحت محصول

۵. جذب سرمایه و سرمایه گذار برای تامین امور مالی استارتاپ

۶. توسعه دادن استارتاپ با ارائه طرح به سرمایه گذاران

۷. تاسیس شرکت و ثبت برند استارتاپ

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : ایجاد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:24

همانطور که عنوان شد ما شاخص اختصاصی برای استارتاپ ها نداریم اما شاید بتوان موارد زیر را برای استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات مهمتر در نظر گرفت:
– active users (تعداد کاربرانی که بطور مسمتر در حال سرویس گرفتن از سیستم هستند)
– Retention rate (ضریبی که می توانیم تعداد کاربران عادی را تبدیل به کاربر فعال کنیم)
– در تضاد با Chu rate یا inactive users
– معرفی به دیگران یا referral
– این شاخص می تواند Loyalty را با خود به همراه بیاورد

 

 

در تعیین kpi استارتاپ سود مهمتر است یا رشد استارتاپ ؟

صاحب ایده در تعیین kpi چیست برای استارتاپ ها باید در نظر داشت که سود آوری برای یک استارتاپ شاید تا چند سال اول فعالیت هم، تعیین شاخص اشتباهی هست! حتی استارتاپ های بزرگ نیز تا چند سال اول فعالیت به دنبال رشد هستند تا سود. از این دست مثال ها در استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات شاید بی شمار بتوانیم داشته باشیم که مهمترین آنها در ایران دیجی کالا است.

 

لزوم تشریح شاخص های کلیدی عملکرد برای واحد های مختلف استارتاپ ها

Kpi بر اساس مرحله ای که بیزینس در آن قرار دارد، تعیین می شود. هر کسب و کاری برای داشتن نظم و مدیریت درست در حوزه های مختلف و بخش های خود، نیازمند kpi های مختص به همان بخش است. ضرورت انجام شاخص های kpi برای تمام واحد ها از این جهت است که استارتاپ طبق مسیر اصلی و برنامه ریزی شده رشد داشته باشد و عملکرد تمام بخش های یک بیزنیس در این رشد بسیار موثر است. kpi ها در هر مرحله که کسب وکار یا استارتاپ در آن قرار دارد، متفاوت است و با توجه به نیاز ها و اهداف آن مرحله از رشد استارتاپ، تعریف می شوند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%adkpi-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 109 تاريخ : جمعه 9 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:58

بعد از پاسخ به سوال “استارت آپ چیست”، حالا به تفاوت میان این کسب و کار های نو و کسب های کوچک می پردازیم. بسیاری از کسب و کار های کوچک، اشتباها به عنوان استارت آپ شناخته می شوند در صورتی باید بدانیم که به هر کسب و کاری نمی توان یک startup گفت. در اینجا به بیان چند نمونه از تفاوت های این کمپانی های نو پا با کسب و کار های کوچک خواهیم پرداخت؛
• کسب و کار های کوچک برخلاف این کسب و کار های نو پا با یک هدف از پیش تعیین شده راه اندازی می شوند و طبق مسیری که دیگران هم آن را طی کرده اند پیش می روند و از موانع و مشکلاتی که در مسیرشان قرار خواهد گرفت تا حدودی مطلع اند اما استارت آپ ها به دلیل جدید بودن و نو بودن ایده ها، چالش ها و موانعی که با آن ها در مسیر رو به رو می شوند هم جدید خواهد بود.
• از دیگر موارد می توان به رشد سریع این کسب و کار های نو، انتظارات و چشم انداز ها و روش های متنفاوت تامین مالی و سرمایه آن ها اشاره کرد.

 

استارتاپ های ایرانی

 

معرفی استارت آپ های موفق ایرانی

رشد موفق برخی استارت آپ های ایرانی آنقدر زیاد و چشمگیر بوده است که اکثر مردم آن ها را می شناسند و از محصولات و خدمات این استارت آپ ها استفاده می کنند.

 

• دیجی کالا

مطمئنا دیجی کالا را می شناسید. رشد سریع این استارت آپ ایرانی آن را به یکی از موفق ترین استارت آپ های ایرانی تبدیل کرده است. فروشگاه آنلاین دیجی کالا از پر فروش ترین و پر بازدید ترین سایت فروشگاهی ایران است. دیجی کالا ابتدا مسیر خود را با نقد و بررسی وسایل الکتریکی شروع کرد و به مرور زمان مسیر فروش این محصولات را پیش گرفت و حالا در این فروشگاه هر چیزی را که فکرش را بکنید می توانید پیدا کنید و فارغ از اینکه کجا زندگی می کنید، به آسانی خرید کنید.

 

• اسنپ

وقتی عجله داشتید و وقت کم برای رسیدن به مقصد، این اسنپ بود که شما را نجات داد و در حداقل زمان شما را به مقصد رساند. اسنپ یک استارتاپی است که ایده تاکسی اینترنتی را در ایران اجرا کرد. درست است که این ایده، یک ایده نو و جدید نیست و نمونه های خارجی آن نیز وجود داشته اند اما تاکسی اینترنتی اسنپ در ایران اولین بار بود و با استقبال زیادی نیز رو به رو شد.
این استارت آپ ایرانی با ارائه یک اپلیکیشن موبایل این امکان را اینجا کرده است تا به راحتی و بدون اتلاف وقت با یک کلیک نزدیک ترین تاکسی را بگیرید. این استارت آپ ایرانی افرادی را که می خواهند به عنوان تاکسی زیر نظر این کمپانی فعالیت کنند را به همکاری و ثبت نام در اسنپ دعوت می کند و از طرفی مشتریان زیادی را با ارائه خدمات و پشتیبانی قوی و هزینه کمتر، جذب می کند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:18

 

زن خانه داری که به فروش دست سازه های خود می پردازد می تواند یک نوع کار در منزل اینترنتی به وجود آورد و محصولات و کالاهای خود را به بازار هدف و کسانی که علاقه مند این دست سازه ها هستند عرضه کند و با فروش آنها در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی کسب درآمد از اینترنت و مهارتی که دارد داشته باشد.
هنرمندی که نقاشی می کشد یا تصویرگری کتاب می کند، آشپزی که می تواند غذاهای جدید درست کند تا مربی کودکی که می تواند کودکان را سرگرم کند و به آنها آموزش دهد همه به نوعی می توانند کار در منزل اینترنتی داشته باشند.

 

ملزومات کار در منزل اینترنتی

لازمه داشتن کار در منزل اینترنتی داشتن یک مهارت، تخصص، هنر و … همچنین آشنایی با نحوه کسب درآمد از اینترنت و آشنایی با بسترهایی است که از آن طریق بتوان حاصل مهارت، تخصص و یا هنر خود را به فروش رساند. دراین صورت است که یک کسب و کار اینترنتی در منزل شکل می گیرد.
حتی بخش جذابی که این روزها توجه استارتاپ ها را هم به خود جلب کرده است حوزه آموزش است. بسیاری از استارت آپ ها بر این نکته استوار شده اند که بتوانند مهارت، تخصص و یا هنر خاصی را به صورت بسته های آموزشی، یا آموزش های به صورت زنده از طریق امکانات فراهم شده توسط اینترنت به دیگران آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.

کار خانگی

نکات مهم در راه اندازی و مدیریت کار در منزل اینترنتی

همه این فعالیت ها و خدمات می تواند به صورت کار در منزل اینترنتی در نظر گرفته شود. مهم آن است که هم مهارت فروش محصول و خدمات در فرد وجود داشته باشد و هم بستر مناسب را برای ارائه و عرضه محصول نهایی خود انتخاب کرده و با نحوه تعامل با آن بستر آشنایی داشته باشد.
همچنین کار در منزل اینترنتی نیاز به صبر و بردباری دارد و به نوعی کاری بیست و چهار ساعته است و بسیاری از مشتریان توقعی که از کسب و کار سنتی دارند از کسب و کار اینترنتی در منزل ندارند و انتظار می رود صاحب کسب و کار اینترنتی در منزل به صورت شبانه روزی و در هر ساعتی که مشتری تمایل داشته باشد در اختیار وی باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. بنابراین نکات مهمی در کار در منزل اینترنتی هست که استارت آپ های علاقه مند به این نوع کسب درآمد از اینترنت باید آن ها را مدنظر قرار دهند و حتما به نکات ظریف این مساله دقت کافی مبذول دارند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : کسب و کار اینترنتی, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:15

طیف مشاغلی که می تواند کار منزل اینترنتی مطرح شوند روز به روز در حال افزایش است و افراد علاقه مند زیادی حاضرند این نوع کسب درآمد از اینترنت را جایگزین استخدام در شرکت ها و سازمان های مختلف کنند.
کار در منزل اینترنتی، امکان این را فراهم می کند که با کمترین هزینه های ممکن و فقط از طریق کسب درآمد از اینترنت استارتاپ خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کرد.
کارهایی مانند فروش محصولات خود و دیگران از نوع کار در منزل اینترنتی است و هر فردی بدون توجه به میزان تحصیلات، جنسیت، محل سکونت و یا سن و سال می تواند این کار را داشته باشد و کسب درآمد از اینترنت را تجربه کرده و به نوعی کسب و کار اینترنتی در منزل خود را مدیریت کند.

 

هر کسب و کار خانگی را نمی توان استارتاپ در نظر گرفت

مهم اصل یک استارتاپ مقیاس پذیر بودن و تکرار پذیر بودن آن است. بسیاری از کسب و کار ها هستند با اینکه ایده نو  و خلاقیت دارند اما استارتاپ درنظر گرفته نمی شوند. کسب و کاری را می توان استارتاپ در نظر گرفت که بتواند مشتری بیشتری را با  تکرار درآمدزایی  از مشتری ها با وجود یک مدل کسب و کار یکسان جذب کند که به این ویژگی تکرار پذیری می گویند. درمورد مقیاس پذیری نیز می توان گفت افرایش خدمات و سرویس دهی به مشتری بدون افزایش هزینه ها و… . این دو ویژگی باید در مدل کسب و کاری یک استارتاپ باشند تا بتوان آن کسب و کار را استارتاپ خطاب کرد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:12